IDŐUTAZÁS - Történetek fotózásról, modellekről

Egy énekesnek is kell a jó portfolió. Oláh Csaba (Chooby) énekes

2020. április 20. - Lukács István Pisti

Akit most meghívtam egy beszélgetésre, a szokásoktól eltérően, Ő nem egy modell, és nem is a szépségiparban dolgozik.
1996-ban indult a KI MIT TUD? felfedező versenyen és kimagasló tehetsége kapcsán néhány műsoriroda pillanatok alatt megkereste, de a kiajánlásokhoz fotók is kelletek, ezért keresett meg engem.
Így ismerhettem meg egy nagyon jó lelkű, káprázatos hangú tehetséges srácot Oláh Csabát akinek művészneve: Chooby
olah_csaba-800x200-72dpi-2-blog.jpgA mai napig barátságban vagyunk, és figyelve ebben a nehéz időszakban is Csaba tevékenységét, úgy gondolom, mindenképpen figyelmetekben kell ajánlanom.

Zenei repertoárja kb. 1500 dal.
Játszott, énekelt hat musicalben, tökéletes Máté Péter hangutánzó, Ő szervezte az első Máté Péter emlékestet.
2019-ben különlegességet hallhattunk tőle egy tv produkcióban, amire talán sokan emlékeztek.
Elénekelte a WE ARE THE WORLD c. világslágert melyben 12 világsztár hangját tudta utánozni.
https://tv2.hu/sztarban_sztar/303113_olah-csaba-we-are-th.html?fbclid=IwAR2nlLr5NE-ebjXTKIgU9cNX_rRzIylHUjaeI1QHVGw96NSbpOH_0bZ0QSY

Rengeteg fellépésre hívják országosan.

A vírus ideje alatt ON LINE élő kívánságműsorokat tart.
Ennyit elöljáróban tömören. Fogadjátok Őt szeretettel, és most nézzük bővebben.

Mi történt az 1996 – os KI MIT TUD? -on és utána?

Akkoriban ez volt az egyetlen tehetségkutató műsor, ami országos népszerűséget hozhatott az előadóknak. Természetesen én is meg akartam mutatni, hogy ha valakiben van tehetség és bízik magában, akkor sok minden sikerülhet. Fiatalon elég naiv az ember. Miért is ne lenne, ha meg van minden benned ahhoz, hogy sikeres legyél. Igen ám, de a megnyerő külső és a tehetség akkoriban sem volt elég. Szerencse és ismeretség is kell hozzá egy jó nagy kanállal.
Közvetlenül a verseny után meghívtak Németországba ahol különböző műsorokban léptem fel. Nagyon élveztem az egészet, mert már akkor is szerettem a kihívásokat. Kaptam lehetőségeket is kinti színházakban is, de sajnos nyelvtudás híján nem lett volna hiteles a színészi játékom és arról nem beszélve, hogy addig csak kis szerepeim voltak itthon is és csak később találtak meg a főbb szerepek. A színészet az egy külön szakma. Soha nem mondom magamról, hogy színész vagyok, hiszen hivatalosan nekem O. SZ. K. előadói szakvizsgám van, amit 1997 tavaszán szereztem meg mint énekes. Azt hiszem, hogy a kilencvenes évek vége volt a legizgalmasabb, hiszen ebben az időben nagyon sok mindent csináltam, aminek persze a zenéhez van köze. Énekeltem Cover lemezekre, vokáloztam mások lemezére, Máté Péter emlék koncerteket csináltam, a színházat sem hanyagoltam és persze készültem saját lemezanyaggal is, ami végül 2000 végén jelent meg Táncolj a tűzzel címen.
Ki Mit tud? – Oláh Csaba: Ghost
https://www.youtube.com/watch?v=HB5HDgR6Kac
Ki Mit tud? - Oláh Csaba: Mami Blue
https://www.youtube.com/watch?v=VSx8qRvLgvo
olah_csaba-800x400-72dpi-blog.jpg

Mi inspirált arra, hogy Máté Péter emlékestet rendezzél?

Már gyerekkoromban is megtudtam állapítani, hogy kinek van szép hangja! Édesanyám kedvence volt Máté Péter és elég sokat hallhattam otthon is. Zenei általánosba jártam és mint ének szakos mindig énekeltem. Ha kellett, ha nem. Elkezdtem utánozni a hangját azoknak, akik tetszettek nekem. Aztán később az énektanáraim megpróbálták kiölni belőlem azt a különleges vibrátót (Hangremegtetést) ami kedvenc énekesemnek is volt. Hála az égnek, hogy nem hagytam ezt, csak megpróbáltam kicsit visszavenni belőle és kialakult a saját stílusom is. Tudtam, hogy korosztálytól függetlenül sokan szeretik Máté dalait. Rajtam kívül még egy előadóról tudtam, hogy vállal kisebb fellépéseket. Arra gondoltam, hogy a szélesebb közönséget is el kell érni, hogy élvezhessék újra ezeket a gyönyörű dalokat élőben, így belevágtam, mindent vagy semmi alapon. A megérzésem jó volt, mert teltházakkal mentek a műsorok. Persze tisztában voltam azzal, hogy nem csak miattam volt sikeres ez az emlékkoncert-sorozat, hanem a dalok miatt is.
Oláh Csaba Chooby: In memoriam Máté Péter 98 koncert részletek
https://www.youtube.com/watch?v=1ArZi6LdAKE

Hány lemezed jelent meg?

Saját sajnos csak egy (Táncolj a tűzzel), a második önálló lemezem is elkészült, ami már nem került kiadásra, de azért írtam a dalokat rendületlenül.
Ma már nem komplett albumokban gondolkodik sok előadó, hanem az online világba készít egy-egy ütősebb nótát. Pedig volt egy sajátos varázsa egy jól összeállított, egésszé szerkesztett albumnak. Voltak rajta húzó dalok, slágerek, lassabb melódiák, illetve kevésbé ismert, de mégis az előadókhoz oly szorosan kötődő dalok.
Oláh Csaba Chooby: Táncolj a tűzzel https://www.youtube.com/watch?v=22ZQPyz3vyI
Oláh Csaba Chooby: Ruhátlan éjjel https://www.youtube.com/watch?v=NGhHhz5X7NA

Milyen stílusú dalok alkotják repertoárodat?

Lehet, hogy pont ez a baj velem. Nagyon sok stílusú zenét szeretek. Amikor felteszik ezt a nehéz kérdést akkor a válaszom csak bla – bla. Én sokszor úgy látom magamat, mint a férfi Kovács Kati, hiszen azon a hosszú pályán, amit ő bejárt sok - sok mindent elénekelt már. Amúgy ő is az egyik példaképem. A nagy hangterjedelemű Adagio típusú daloktól a dallamos pop-ig, a slágeren és a balladákon át a dallamos rockig széles skálán mozog a repertoárom.
Oláh Csaba Chooby: Il Divo - Adagio (kívánságműsor)
https://www.youtube.com/watch?v=vNClNYWuc2Q 

Milyen musicalekben játszottál, énekeltél?

Webber – A szerelem arcai, Óz, a nagy varázsló, Éva c. operett, Svejk vagyok, Valahol Európában – Simon Péter, János Vitéz és sokszor játszottam egyéb musical szerepet egy – egy előadás erejéig.
Oláh Csaba Chooby: Valahol Európában – Simon Péter
https://www.youtube.com/watch?v=8apTy1lDSWE
Oláh Csaba Chooby: Vámpírok Bálja (Isten meghalt)
https://www.youtube.com/watch?v=3ZRpxOhijd4
Oláh Csaba Chooby: Musical részletek
https://www.youtube.com/watch?v=xrVuhYsiArM

Hogy lehet ilyenekbe bekerülni?

Ma már nagyon nehéz, sőt mondhatnám, hogy külsösként szinte lehetetlen bekerülni. Sajnos ezeket a castingokat nem írják ki nyilvánosra manapság. A színházak, produkciók megoldják házon belül, vagy célzottan végeznek meghívásos alapon meghallgatást. Amikor belülről nem találnak jelöltet, akkor nyitnak külsősök felé. Ezekre szívesen jelentkezek, hiszen továbbra is az életem az éneklés és minden megnyíló alkalom egy vissza nem térő lehetőség.

Beszéljünk az általad üzemelő karaoke partykról.

Imádom. Már 1994 óta karaokézok, de a saját karaokémat a MegaTon Karaokét 2005 óta csinálom.
Minden karaoke bulinak más és más hangulata van. Sokszor csak azért jönnek el sokan ezekre az estekre, hogy másokat hallgassanak, vagy egy jót bulizzanak, mint a nyolcvanas években. Ma már egyre kevesebb az igazán jó táncos bulis party, ezek a karaoke estek megtartották ezt a feelinget (legalább is nálunk). Tapasztalatom szerint a fiatal korosztálynál működő retro és a tehetségkutatók által sugallt „lehetsz te is sztár” érzése maximálisan működik a kétezer húszas években is. Együtt énekel minden korosztály nálunk.
Most így a karantén idején sem hanyagolom el a közönséget és itthonról csinálok nekik egy kis kívánságműsort úgy, hogy amit szeretnének tőlem hallani, azt eléneklem nekik kétnaponta. Persze sok olyan dal van köztük, ami nem pont az én stílusom, de ha nem vállalhatatlan, akkor teljesítem Egyébként KARANTÉN DAL KÍVÁNSÁGMŰSOR a Facebook-os címe.

Nagyon jó ötlet szerintem, és részemről mindenképpen nagy köszönet, hogy a vészhelyzet alatt is szórakoztatsz minket.
Hogyan született az ötlet?

Csak unalmamban kiírtam az oldalamra, hogy szeretnének-e tőlem valami dalt hallani, ha már karaoke buliban nem tudunk találkozni. Nagyon sok kérés jött és azt vettem észre, hogy idegenek is elkezdtek csatlakozni. Hip – hopp már azon kaptam magam, hogy már munkaként fogom fel. Igazán jól esnek a kedves, dicsérő szavak az oldal látogatóitól! Különösen jó érzés, hogy ezekben a nehéz időkben tudok egy kis kikapcsolódást nyújtani másoknak! Szerencsés vagyok, hogy a zene az életem!

Kösönöm szépen, és ajánlom figyelmébe mindenkinek Oláh Csaba (Chooby) karantén kívánságműsorát.
https://www.facebook.com/groups/686377615512137
csaba-21-800x461-blog.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lukacsistvan.blog.hu/api/trackback/id/tr8315626550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcsi Gurdics 2021.01.07. 12:40:01

Kedves Csaba! Kb. 1 hete fedeztelek fel !Csodás a hangod. További sok sikert kívánok! Még több szép dalt szeretnék hallani
Tőled!!

Marcsi Gurdics 2021.01.07. 15:23:36

Igen, kell, nem is egy hanem sok. További sok sikert kívánok!!
süti beállítások módosítása